Monday 29 October 2012

29.10.2012~29.09.1990~29.08.1990

Bismillahhirahmannirhim.......
Rindu entry sebelum ni...sumpah rindu! itulah entry yg PALING JUJUR ditulis dari sudut hati dilontarkan diatas kertas putih..meluahkan sebenar-benar rasa..rahsia..hati. Di padam kerana dirasakan terlalu mendesak. yess..mendesak sumone utk menjadi seperti ape yg kita inginkan.... mane boleh..itu mustahil! Tuhan dh cipta hamba dia lain-lain jd kita mane boleh mempersoalkan...!!!! tapi kita boleh berusaha..berubah...


hurmmm.....
dan hari ini menyambung menulis.....menulis tentang diri sendiri....untuk diri sendiri...untuk hati sendiri...untuk jiwa raga sendiri....hahahahah....:'(..... kalau bukan kita siapa lagi kan..siapa lagi yang nk menulis tntg kita...budi yg sekelumit cuma tak mampu nak tingglkan jasa yang menggunung...tapi sekurang-kurangnya kita berbudi. *sigh.{ambik kain tepi lappy lap mata..adesh..masuk habuk :'( }

mari kita menulis apa sahaja...............................................................
Memang aku sangat mementingkan penghargaan...PENGHARGAAN..oleh orang-orang yang penting....untuk beberapa perkara penting...memang nmpk kecik bila ada majlis rumah encik..tapi kau tak tahu pun tarikh...then when u asking another person....dia buat-buat muka macam kepala aku ade dua..-__-'......then dia tanya.."TAKKAN TAK TAHU?? EH..KENAPA BOLEH TAK TAHU??". dan aku dengan rendah diri dan menahan malu...pun balas "TANYA DAH DULU..SEKALI JE TANYA..DIA LUPA TARIKH MASA TU"....walawpun sebenarnya setiap minggu aku tanya. patut tak aku senyum dan bergembira....?? 
emmm......

kadang-kadang kita rasa kita dah cukup rapat untuk tahu dan berkongsi berita gembira...tapi...rupa-rupanya pada Mereka TIDAK. kita bukan sesiapa pada MEREKA. Ada waktu yang kita rasa orang luar tu sebahagian dari hidup kita....Ada waktu jugak...dia,awak dan kamu yang sangat penting dalam hidup aku adalah ORANG ASING bagi jiwa aku...i'm not blamming anyone..nope...not at all....coz i know sumthing hppend for sum reasons dat will appear later. just wait & see....but i keep asking......siapa aku?? siapa?? mcm mane aku boleh terlibat dengan semua ni??? 

Masalah seterusnya aku adalah sentiasa mahukn sesuatu yang sama...yang tidak berubah...bagaimana ianya mula..begitulah ianya patut berakhir...dan pagi aidiladha..ianya BERUBAH!!!. dan aku kalah...u know what??? aku kalah....ade sesuatu yang berubah!!!!...but i let times do diear job. TAWAKAL is de best way. 



.....perhaps....
.

i'll tell you sumthing....
Bila kita rase apa pun yang kita taip ( phone msg) dah tak beri any effect on you...we need realize dat we should STOP & STAY FAR AWAY...i choose dat...berhenti untuk bagi ruang diri bernafas...bagi ruang pada hati untuk sabu ubat pada luka yang di koyak-koyak...untuk bagi ruang mata pejam sambil membayangkn sesuatu yang indah dulu... dan pergi jauh untuk aku sedar SIAPA AKU? dan AKU pada kamu itu SEBENARNYA SIAPA??. bunyi macam senang..mcm makan kacang kan...untuk engkau mungkin mudah, tapi pada aku tidak!. it seems like makan kacang tapi orang yang tak de gigi makan! SAKIT.SAKIT gusi. -___-'
sepanjang a few hour i;m silenct..u keep send msg.....

cyg -16:21p.m
cyg -17:p.m
cyg nape ni -19:09p.m
nape ni yg -19.16p.m
cyg - 20.03p.m
cyg - 20:13~21:09 p.m
cyg balas la -22:24p.m
cyg nape ni -23.15p.m
(banyak lagi...:'[  )
termasuklah misscall.....31 miscall...:'(
...........................
untuk pengetahuan kamu......
betapa dasyatnya aku berlakon.. berlakon seolah semuanya indah belaka..
aku pernah rasa sakit ni...bila kau tingglkan aku...dulu. utk tuntutan kerja di Bali.
betapa aku menati....setiap saat waktu jam itu seolah-olah tidak berfungsi...betapa aku bertahan...
untuk pengetahuan kau jugak,.....phone tu tak pernah jauh....sentiasa di tangan....tak pernah aku campak..tak pernah aku hentak di dinding..,cuma aku tak mampu nak balas...takut aku yang sakit. :[
aku tahu..bila aku tak ada. engkau akan cari teman penggati..aku tahu tu..tapi aku tak mampu nak berpura-pura untuk terus tersenyum sedangkan hati aku mati...:[
biarlah aku bersangka baik walawpun sebenarnya..........:'(

setiap kali kau hntr msg "CYG" ...walawpun aku x jawab. tapi aku tak pernah berhenti menyahut dalam hati...bahagian hati yang paling dalam....."ye abi"

setiap kali kau keep calling " CYG"....aku x balas..tapi aku menyahut..."ye bi...ain ok...bagi ain masa."...aku tahu nmpk mcm bodoh..tapi sekurang2nya aku jujur pada perasaan aku....:'(

setiap kali kau msg : CYG KNP NI".....aku x balas tapi aku jawab dalam hati..."mane ade ape. ain ok. rendu :'("

setiap kali kau msg " CYG BLS LA".....tuhan je yang tahu betapa xcited nya aku nk balas.....tapi...tutup mata dengan tangan------>padam msg------->letak phone tepi. adeh* mata masuk habuk tsk.tsk.tsk :'(

setiap kali kau msg "CYG SNYP JE".....aku diam....tapi hati cakap " ain adelah tepi b..b ni...mentang2 ain pendek..x nmpk plak".....:'(

setiap kali kau CALL...."aku senyap...."...........tengok gambar yang kuar dekat skrin----->gosok-gosok mata ------> letak phone bawah bantal------> abi..ain mintak maaf------> teruskan kehidupan....cari tisu. mata masuk habuk lagi. tsk.tsk.tsk.


:'(

bintang walaupun kadang kadang terang, kadang kadang tak nampak. tapi bintang selalu ada 

mata masuk habuk lagi..
pedih*
tsk.tsk.tsk.



No comments:

Post a Comment